Priser heading

Pris på digitale kampanjer

Vi har laget noen priseksempler for å gjøre prisoversikten enklere.

Man kan avvike fra eksemplene ved å velge flere kanaler (Google Søk, Facebook, Instagram osv) eller øke kampanjebudsjettene. Vår administrasjonskostnad er 15 %.

For flere alternativer og den «komplekse» prisforklaringen kan du lese mer nedenfor pristabellen.

Priseksempel:

Enkel

1 kanal, 1 kampanje
kr 750 Månedlig
  • Oppstartskostnad:
  • NOK 2900
  • Budjett pr måned:
  • Nok 5.000,-

Dobbel

2 kampanjer i 1 eller 2 kanaler
kr 1500 Månedlig
  • Oppstartskostnad:
  • NOK 3.400
  • Budjett pr måned:
  • Nok 10.000,-

Trippel

3 kampanjer i 1,2 eller 3 kanaler
kr 2250 Månedlig
  • Oppstartskostnad:
  • NOK 3.900
  • Budjett pr måned:
  • Nok 15.000,-

Alle priser er eks mva. Bindingstid er 6 måneder eller 12 måneder. Minstebudsjett pr kampanje/mnd er NOK 5000,-

Digital Kampanje definisjon:

Vi har valgt å definere en kampanje som en enhet. En kampanje må ha en kampanjekanal og en kampanjelengde. Du kan ha flere kampanjer i en kanal. Men du må ha to kampanjer om du skal bruke to kanaler, selv om budskapet er det samme.

Kampanjekanaler:

Du kan velge om du ønsker kampanjer i Google søk, Google Nettverket, Youtube, LinkedIn, Instagram, Facebook eller Bing. Vi gir deg råd basert på dine mål.

Kampanjelengde:

En kampanjelengde er 6 eller 12 måneder.

Du kan også ha en enkeltkampanje i form av en «pot» se nedenfor i eget kapittel om enkeltkampanjer.

Oppstartskostnad:

En oppstartskostnad er forbundet med det første oppsettet av ditt kundeforhold.

Oppstartskostnad NOK 2900,-  + 500 pr ekstra kampanje. Du kan starte med 1 kampanje, og neste kampanje vil da ha en oppstartkostnad på 500,- når den  tid kommer.

Kampanjebudsjett:

Vi har en minstepris på 5000,- pr måned pr kampanje. Denne kan økes med steg på 2500,- etter dine ønsker. Administrasjonsavgiften beregnes ut fra denne summen. Dette er betalingen til annonsekanalen (Google, Facebook osv)

Administrasjonsavgift:

Administrasjonsavgiften kalkuleres ut fra kampanjens månedsbudsjett. Og er i dag 15%.

Slik regnes prisen ut:

En kampanje
En kanal, 6 måneder.

Oppstartkostnad: 2.900,-

Budsjett pr måned: 5.000,-

Administrasjonsavgift pr måned: 750,-

Totalpris:  NOK 37.400,-

I eksemplet over er det en kampanje i en kanal, for eksempel Google Søk. Her er priseksemplet for 6 måneder. Du kan selv velge om du vil ha en avtale på 6 eller 12 måneder.

To kampanjer
To kanaler, 12 måneder.

Oppstartkostnad: 3.400,-

Budsjett pr måned: 10.000,-

Administrasjonsavgift pr måned: 1.500,-

Totalpris:  NOK 141.400,-

I eksemplet over er det to kampanjer. En i hver sin kanal.  Som eksempel Google Søk og Facebook. 5000 pr kanal gir et månedsbudsjett på 10.000,-

Du kan også ha flere kampanjer gående samtidig i samme kanal, som er målrettet forskjellig publikum eller forskjellige produkter/tjenester.

A/B-test

Vi anbefaler at du kjører en A/B-test av dine kampanjer. Da lager vi to forskjellige sett og prøvekjører kampanjene mot hverandre. Den kampanjen som fungerer best, er den som velges for hovedkampanjen.

En A/B-test koster NOK 4.000,- pr test. Testens varighet er 7 – 10 dager. Dette gir en større gevinst på resterende budsjett. Pris er pr A/B-test og vi kan kjøre flere om du ønsker.

Engangskampanje?

Ønsker du en kampanje til skolestart? Til jul? Eller andre viktige sesonger? Vi kan sette opp en engangskampanje som går til budsjettet er brukt opp eller som er tidsbegrenset. Oppstartskostnaden er den samme. Men du får ingen administrasjonsavgift – siden det ikke blir noen oppfølginger underveis. Du kan også sette budsjettet mer fritt. Vi anbefaler fortsatt minimum 5000,-. Eksisterende kunder får 50% rabatt på oppstartskostnader for en engangskampanje.

Kampanjemål

En kampanje kan ha mange forskjellige mål. For eksempel antall salg, antall klikk og antall visninger. Om du har et merkevarefokus, så kan kanskje antall visninger være viktigere enn antall klikk. Hvilket kampanjemål som egner seg best for deg finner vi raskt ut.

Supersynlig megakampanje?

Om du har et månedsbudsjett på over 40.000 kroner, så vil du få en fleksibel plan. Da kan vi også jobbe mer aktivt med plassering av budsjettet i de kanalene som fungerer best. For eksempel vil vi kunne kjøre kampanjer i Google og på Facebook.

– Om kampanjen på Facebook har mest effekt, så vil vi flytte midler fra Google til Facebook. Kanskje var det mest effektivt på LinkedIn – en slik kampanje kan spres i større grad, og senere spisses inn der du får mest for pengene.

Til digital markedsføring

Lyst til å prøve?

Fyll ut skjemaet og vi tar kontakt for en uforpliktende prat.

Personvernet ditt ivaretas i tråd med personvernerklæringen.

Ofte Stilte Spørsmål

Hva kan jeg forvente av resultat?

Litt avhenig av bransje og kampanjemål. Gjennomsnittlig koster et klikk hos Google ca 7-14 kroner (USA-tall) - Ofte ser vi en lavere kostnad i Norge. Vi vil jobbe for å optimalisere kampanjen. Så om du beregner ca 5-10 kroner pr klikk så vil du se at du får mellom 500 - 1000 klikk pr måned for 5000,- (Forutsetter en målkampanje for klikk)

Kan dere lage annonsene (Grafikk)

Ja vi har flere dyktige designere som kan lage animasjoner, bilder, annonser og vi kan også formidle video. Pris er da pr time - NOK 1000,- (1500 pr time for video)

Når fakturerer dere?

Vi fakturerer forskuddsvis etter inngått avtale. Vi kan dele det opp kvartalsvis, halvårlig eller en faktura for ett år.

Det ble brukt litt mindre enn budsjett i en måned.

Litt avhengig av søkevolum og andre variasjoner kan man av og til gå noe over og av og til noe under. De fleste kanalene har et lite avvik i sine avtalevilkår, men over tid så jevner det seg ut. Om du ikke rekker å bruke opp budsjettet i avtaleperioden, kan kampanjen kjøres til det er tomt.

Hvor ofte følges kampanjene opp?

Vi er innom verktøyene daglig. Vi setter opp ukentlige eller månedlige automatiske rapporter som kommer på epost til deg. Vi følger ukentlig opp og vurderer alle kampanjene. Om noe avviker negativt så tar vi tak og informerer. Du kan få en manuell gjennomgang med oss 1 gang pr måned om det er behov for det. Ellers går alt etter planen om du ikke hører noe.

Vi ønsker å kombinere kampanjen med en avisannonse

Vi har eget trykkeri og lang erfaring med trykksaker - vi kan levere alt av dine markedsføringsbehov, om det er avisannonse, brosjyrer, utsendelser m.m.

Jeg vil annonsere i andre kanaler enn de beskrevet her

Om du ønsker produktplassering i en film, så kan vi ordne det, vi har kontaktene. Om du vil forsøke deg på TikTok så får du det også. Men vår spesialitet på digitale flater er kanalene som er nevnt over. Men vi er ikke værre enn at vi finner ut, enten så kan vi gjøre det selv, eller så vet vi hvem som er eksperter. Vi prøver veldig gjerne ut nye kanaler sammen med deg.