Trenger du hjelp til å sette opp Google Ads? Da tar du kontakt via skjemaet nederst på siden eller på epost post@seopp.no.
Nå frem med annonsering på Google.
Google Ads har primært to forskjellige metoder.
Google Search Ads: Den ene er tekstannonser før og etter søkeresultatene. Her når du frem til de som aktivt søker etter de samme ordene som du matcher. Her lager vi det som kalles søkekampanjer og matcher mot ønskede søkefraser.
Google Display Ads: Det andre alternativet er Bannerannonser. Her får du reklamebannere inn på relevante og/eller tematisk like nettsider. Det egner seg bedre til merkevarebygging.
Fortell oss dine mål og ditt budsjett
- Vil du at flere skal ringe deg?
- Vil du ha flere salg i nettbutikken?
- Eller bare mer besøk til nettsiden?
Dine mål er ledende for våre anbefalinger. Ditt budsjett bør være realistisk og helst rundt 10.000 pr måned i starten.
- Vi hjelper med budskap
- Vi velger riktig plassering
- Og vi optimaliserer underveis.
Google Ads har primært to forskjellige metoder.
Google Search Ads: Den ene er tekstannonser før og etter søkeresultatene. Her når du frem til de som aktivt søker etter de samme ordene som du matcher. Her lager vi det som kalles søkekampanjer og matcher mot ønskede søkefraser.
Google Display Ads: Det andre alternativet er Bannerannonser. Her får du reklamebannere inn på relevante og/eller tematisk like nettsider. Det egner seg bedre til merkevarebygging.
Slik lykkes du med digitale annonser

Nettsiden din er essensiell. Den må allerede, før du annonserer være i stand til å skape nye kunder. Dette kaller vi for konvertering.
Dette er det absolutt beste rådet vi kan gi i denne fasen.
Om du kjøper 1000 klikk for 5 kroner, og får 4 salg, så har du en konverteringsrate på 0,4 %
En god nettside konverterer kanskje 5-8 % av alle besøkende.
Om du kjøper 1000 klikk for 5 kroner, og får 50 salg, så har du en konverteringsrate på 5 % og betydelig større grunnlag for å lykkes med digital annonsering.
Konverteringsraten bestemmes i stor grad av kvaliteten på nettsiden.
Fiks den først, så vil alt fungere bedre etterpå, alltid. Dette kalles CRO, Conversion Rate Optimization. – Konverteringsoptimalisering.
Budskap, søkeord og målretting
Annonser og kampanjer kan finjusteres på mange parameter. Valg av søkeord er viktig. Det er ikke alle søkeord som fører til salg. For eksempel, kan søk etter digital markedsføring være jakt etter utdanning, kurs eller guider – like mye som etter tjenesten.
Det kan vi, du trenger ikke tenke på det. Den riktige kunden, er den viktigste kunden.
Du bestemmer budsjettet
Kortere perioder, lengre kampanjer. Du kan sette budsjettet, slik at du ikke får uforutsette utgifter.
Vi kan også estimere hva som er et optimalt budsjett basert på de målene du ønsker.
Vårt råd: Start med 10.000 som kan “svis av” relativt raskt. Da får vi raskt testet hva som fungerer. Deretter kan du sette et utgangspunkt på 10.000 pr måned for lengre kampanjer.
Så finner vi raskt ut ROI og om du rekker å bruke det opp, eller om det er fornuftig å øke.
Vi er opptatt av at du skal gå i pluss.
Mål resultater med Google Analytics

Med sertifisering i Google Analytics 4 (GA4) er du trygg på at vi setter opp riktige analyser og sporing. Vi kan markere viktige punkt i kundereisen og måle fremdrift.
Ved å koble sammen nettsiden, Google Ads og Google Analytics har du et sterkt fundament for å få overblikk og innsikt.
Start med en gratis SEO analyse, da får vi godt innblikk i hvilket potensial som finnes for din nettside.
Ofte stilte spørsmål
Hvor mye koster det å annonsere på Google?
Du bestemmer budsjettet. Men det er forskjellige måter å definere pris på. Du kan ha PPC (Pay Per Click) eller CPA som er en kostnad per salg, m.m. Prismodellen velges basert på dine mål. Du finner prisene på våre nettsider.
Hva er forskjellen på SEO og Google Ads?
SEO er optimalisering av nettsiden, for at den skal vises bedre i Google Søk, det tar tid å få resultater. Med Google Ads kan du kjøpe en plassering og sikre at din side vises øyeblikkelig.
Virker Google Ads?
Mange har prøvd å annonsere på egenhånd uten å lykkes. Vit at ting henger sammen. Om du ikke har en god nok nettside, så hjelper det ikke med annonser. Vi sier ifra – slik at du først bruker penger der det utgjør en forskjell.