Priser heading

Pris på digital markedsføring

Du kom hit fra søkeresultatet i Goolge. At akkurat du havnet hos oss er målrettet. Vil du at dine kunder skal finne deg like enkelt? Da fyller du ut kontaktskjemaet.

Du er på jakt etter pris på digital markedsføring. Vi avslører prisen med en gang.

Så kan de som ønsker å lese mer, fortsette å scrolle og lære mer om hvorfor vi lykkes med å bringe akkurat deg til vår krok av internett. Det er ikke tilfeldig.

OBS! Ikke ledig kapasitet før ca 1.10.2021

Våre priser på digital markedsføring.

Vår pris er enkel 1200,- pr time.

Vi tar ikke provisjon av ditt budsjett eller salg.

Mer enn bare annonser

Du har ikke klikket på en annonse. Du har klikket i søkeresultatet. At denne siden er øverst er ikke tilfeldig. Sånn sett er dette klikket gratis. Eller det har kostet tid og analyse. 

Dette fant du når du søkte etter digital markedsføring pris.
Denne er ofte #1 i Google søkeresultater.

Hvilket resultat oppnår vi? 30,6 % av alle som utfører samme søk som deg – klikker inn på akkurat vår side. Det er helt på linje med det snittet man kan forvente på «førsteplassen» i Google søket. Hva er det verd for deg?


Verdien av Digital markedsføring

Det kan vi faktisk kalkulere. Ved hjelp av analyseverktøy kan vi se hvor mange søk som utføres pr måned.

La oss si at du selger et produkt til kr 10.000 som har 30% fortjeneste. Det er 4800 søk pr måned.

  • Ca 1/3 vil klikke inn på din nettside.
  • Det er 1584 besøkende hver måned.
  • Av disse vil 1-2 % kjøpe. La oss bruke 1,5 %
  • Det er 23 salg pr måned.
  • Fortjeneste: 69.000,- pr måned.
 
De villeste tallene i samme «formel» som vi har møtt har vært eksempler med en fortjeneste på 400.000,- pr måned.
 
Da spør man ikke lenger om pris, men verdi.

Digital Kampanje ord og utrykk

Dette er for deg som vil lære mer om temaet.

En digital kampanje innholder samme eller like budskap og kan pågå i flere kanaler. Når du snakker med en digital markedsfører, så kan de omtale en kampanje som «ett sett» i en kanal.

Felles struktur innen digital markedsføring:

Om du annonserer på Facebook, Google eller LinkedIn, så er strukturene ofte de samme.

  • Kampanje
  • Annonsesett
  • Annonser

 

For eksempel kan du ha en kampanje for leiebiler, et annonsesett for varebiler og et annonsesett for personbiler. Deretter har du gjerne flere annonser i hvert annonsesett.

Kanaler:

Du kan velge om du ønsker kampanjer i Google søk, Google Nettverket, Youtube, LinkedIn, Instagram, Facebook, Bing, Tik Tok osv. Dette omtales ofte som kanaler.

SEO er det som trakk deg hit.

Kampanjelengde:

Korte eller lange kampanjer? Er det merkevarebygging eller er det salgsfokus? Mange vil måtte se annonsen din flere ganger før de velger å kjøpe.

Kampanjelengde x dagsbudsjett = ditt ønsket forbruk.

Klikk og visninger

Kampanjer kan prises etter antall klikk eller antall visninger. Man kan også kun prise pr salg om man ønsker. Hvilken prismetode man velger avhenger av målet.

Administrasjonsavgift:

Administrasjonsavgiften kalkuleres ofte ut fra kampanjens månedsbudsjett. Og varierer fra 15 – 50 % i de fleste byråer. Vi bruker ikke administrasjonsavgift.

A/B-test

Vi anbefaler at du kjører en A/B-test av dine kampanjer. Da lages det to forskjellige sett og prøvekjører kampanjene mot hverandre. Den kampanjen som fungerer best, er den som velges for hovedkampanjen.

En A/B-test bør ha en varighet på 5 – 10 dager. Dette gir en større gevinst på resterende budsjett.

Vi anbefaler at du bruker mer enn dagsbudsjettet i disse testene – for å se litt an på volum og potensial også.


Kampanjemål

En kampanje kan ha mange forskjellige mål. For eksempel antall salg, antall klikk og antall visninger. Om du har et merkevarefokus, så kan kanskje antall visninger være viktigere enn antall klikk. Hvilket kampanjemål som egner seg best for deg finner man raskt ut.


Digital markedsføring Pris og kjente prismetoder

Oppstartkostnader:
Svært mange opererer med en oppstartskostnad.
Dette er for å dekke inn tiden det tar å planlegge, sette opp kampanjene og gjerne få de tilgangene man trenger.
 
Provisjon av salg:
Dette kan ofte være en god balanse av risiko og gevinst. Men de beste markedsførerne vil da vurdere din case og kunne avslå om de mener potensialet er lite – og de takker ja, om de tror det blir bra.
 
Prosent av «ad spend» – budsjett:
En ganske utbredt modell er % av budsjett. Denne er som regel en del av prisen. Logikken er jo større kampanje, jo mer arbeid. Men det trenger ikke være sant. Man kan sette opp en svært enkel kampanje som skal bruke hundretusener.
 
Det er ikke enkelt å si at en prismodell er bedre enn en annen. Men er du klar over de forskjellige prismetodene, så kan du kanskje enklere sammenligne tilbudene du får.
 

Så hva skal kostnadene dekke?

Digitale kampanjer er ekstremt varierende. Du kan raskt sette opp en enkel kampanje. Og man kan bruke lengre tid å sette opp avansert måling og kontroll. 

Det kan ta tid å lage grafiske elementer og materiellet du trenger.

Du MÅ ikke måle alt. Om du har et lite budsjett, så kan det være lurt å ikke bruke opp alt på måling og kontroll, men heller evaluere underveis eller etterpå.

Større kampanjer kan ha store fordeler på å måle alt, slik at du vet at kampanjen fører til faktiske salg, eller at dere kan vurdere hvilke som skal slås på, endres eller slås av.

Oppfølging og rapportering. De fleste systemer kan sette opp automatisk rapportering. Men det kan være lurt å følge opp manuelt også. For å gjøre endringer.

En kampanje til 10.000 gir ikke mye rom til justeringer, testing og oppfølging. Mens nettbutikker som har mange produkter og stort volum, ofte besitter flere personer i fulltid for å følge med på, justere og kontrollere.

Kostnadene skal til slutt dekke arbeidstiden det tar å utføre det arbeidet som må til.

Til digital markedsføring

Våre priser for digital markedsføring

Vi priser pr time. Da får vi dekt medgått tid, og du får beholde annonsebudsjettet i fred.

Oppsett av mindre kampanjer gjøres som regel i løpet av en halv dag.

Men vi har også oppdrag som krever videoproduksjon og større planlegging.

Oppfølging er litt avhengig av dine ambisjoner. Alt fra daglig til en gang i måneden er normalt. I starten er vi innom og ser at ting går som det skal og evt justerer.

Vi er vant til små og store prosjekter.

Den viktigste verdien av digital markedsføring

Nå har du lest helt til bunns. Det viktigste vi kan gjøre er en foranalyse. Sjekke litt hvilket søkevolum som finnes. Hvor er lavthengende frukter? Hva koster det pr klikk og hvordan er konkurransen.

Det finnes faktisk bransjer hvor det å annonsere ikke lenger er lønnsomt.

Hvor stopper kundereisen? Fungerer nettsiden optimalt? Alt dette har vi kontroll på. Det kan være lurt å spørre oss først – for tross alt – vi fikk deg hit og det er ikke tilfeldig. Prisen skal være verd det.

Ring Frode på 91 90 59 78 eller bruk kontaktskjemaet.

Lyst til å prøve?

Fyll ut skjemaet og vi tar kontakt for en uforpliktende prat.

Personvernet ditt ivaretas i tråd med personvernerklæringen.

Ofte Stilte Spørsmål

Hva kan jeg forvente av resultat?

Litt avhenig av bransje og kampanjemål. Gjennomsnittlig koster et klikk hos Google ca 7-14 kroner (USA-tall) - Ofte ser vi en lavere kostnad i Norge. Vi vil jobbe for å optimalisere kampanjen. Så om du beregner ca 5-10 kroner pr klikk så vil du se at du får mellom 500 - 1000 klikk pr måned for 5000,- (Forutsetter en målkampanje for klikk)

Kan dere lage annonsene (Grafikk)

Ja vi har flere dyktige designere som kan lage animasjoner, bilder, annonser og vi kan også formidle video. Pris er da pr time - NOK 1200,- (1500 pr time for video)

Når fakturerer dere?

Vi fakturerer ved utgangen av hver måned. Har du brukt timer i inneværende måned, så faktureres dette rundt månedens siste dag.

Det ble brukt litt mindre enn budsjett i en måned.

Litt avhengig av søkevolum og andre variasjoner kan man av og til gå noe over og av og til noe under. De fleste kanalene har et lite avvik i sine avtalevilkår, men over tid så jevner det seg ut. Om du ikke rekker å bruke opp budsjettet i avtaleperioden, kan kampanjen kjøres til det er tomt.

Hvor ofte følges kampanjene opp?

Det er opp til det, i starten er vi tett på. Noen kampanjer "tikker og går" - mens andre bør man følge med på daglig. Det er helt avhengig av kompleksiten og omfanget av din kampanje.

Vi ønsker å kombinere kampanjen med en avisannonse

Vi har eget trykkeri og lang erfaring med trykksaker - vi kan levere alt av dine markedsføringsbehov, om det er avisannonse, brosjyrer, utsendelser m.m.

Jeg vil annonsere i andre kanaler enn de beskrevet her

Om du ønsker produktplassering i en film, så kan vi ordne det, vi har kontaktene. Av og til kommer det nye tjenester eller muligheter. Det kan være at du spør om noe vi ikke har gjort før. Da kjenner vi noen som kan, eller vi er med å prøver ut sammen med deg.