SEOpp logo
Søk

Hjelp til Markedsføring

Kommunikasjon er mer enn bare rett skriving

I koblingen mellom ordenes intensjon og tolkning finnes en forbindelse – som skaper!

Kommunikasjon er mer enn rett skriving

Ord som kraftfor for din

merkevare

Klisjéer, stammespråk, budskap, handlinger, verdier. Her er det gode muligheter for de som liker “bullsh*t-bingo” eller bare digger lingo.

Markedsføring er kunsten å forføre med språk og bilder i en magnetisk kraft mot målet.

Markedføring er digital

marketing-icon

Skap deg et: 

Svært TYDELIG og nydelig vakkert BUDSKAP.

Med forbehold om brilliante fraser og skrivefeil

Digital markedføring døde, markedføringen ble digital

heimen_a_website_converting_customer_journey_illustration_color_501f4240-05d3-4315-a4d1-8d90fbd124dc

Markedsføring på nett startet som en nisje

Det er på tide å slutte å snakke om “digital markedsføring” – barnet er voksent, og markedsføringen er også digital. Om det er print, TV, video eller sponsorpakker – fører alle veier til det digitale Rom, din nettside.

Det første blikket – en observasjon av firmabilen, det første besøket på nettsiden. I alle ledd må man skape tillitt til det neste steget.  Reisen har akkurat startet. 

Fra førsteinntrykk til håndtrykk

Ja vi kan Google Ads og Bing...

Poenget er ikke at du skal gå inn i en tung prosess for å finne en identitet og din stemme – for oss handler det om riktig budskap, i riktig kanal, overfor målgruppen som skal bli dine nye kunder. Så må det jo henge sammen med nettsiden også. En god markedsplan ligger alltid i bunn.

Det er derfor vi er så innmari bra som totalleverandør

port5.jpg
Er ord som kraftfor, kraftord?

Merkevarebygging, ordbruk, kanal og budskap

Den hyppigste blunderen mange gjør er å “fri på første date” – eller levere feil budskap i feil kanal, på feil tidspunkt. 

Ordene vi velger oss, utgjør en forskjell på inntrykk og tillitt. 

Homonymer er like ord som kan brukes forskjellig; måke, rett, huske & mål. 

Stammespråk eller gresk? Snakker du ditt språk, eller kundenes? 

Når ord også har forskjellige søkevolum og vanskelighetsgrad, må kreativitet blandes med analytiske evner. 

Fordi…

Eksempeltekst fra Google søkeresultat

…på ganske kort plass, skal du kjempe om oppmerksomhet og klikk blant mange distraksjoner og konkurrenter. På toppen av kransekaken sitter “søkevolumet” og dikterer en god del. 

Ord skal treffe på søkers intensjon. Flest mulig av de som ser teksten, skal klikke på den. Og alle skal finne det de forventer å finne. 

Dette gjelder for annonser, tekst på bilder og tekstene på nettsiden. Alt henger sammen. Det beste er at vi finner en markedsstrategi sammen, innenfor ditt budsjett. Her får du hjelp til markedsføring.

 

Klikkoptimalisering i hele kundereisen

Essensen er ikke “click bait” – men klikkoptimalisering. Riktig ord, på rett plass, kan være forskjellen mellom 1% og 4% klikk på en annonse eller på nettsiden, når den dukker opp i et søkeresultat. 

Fra noen ser annonsen til de har kjøpt, er det mange ledd som nyter godt av få prosentpoeng flere klikk. 

  • Sett annonsen (visninger)
  • Klikket på annonsen 
  • Klikk på produktet 
  • Klikk på “legg i handlekurv”
  • Klikk på betal
  • Klikk på fullfør


I hvert eneste ledd har man frafall. Kunsten er å øke resultatet litt i alle ledd. Derfor er en leverandør som kan webutvikling viktig. Dette er det mange omtaler som konverteringsoptimalisering (CRO)

Merkevarebygging og kampanjer

Kundereisen er i ikke like enkel i dag, som før. Kundereisen er kompleks og det er mange kanaler og medier som kjemper om øynene og ørenes oppmerksomhet. Merkevarebygging er viktig for å bli “top of mind” til konsumenten, samtidig som at man fremstår som en trygg leverandør før en transaksjon skal utføres.

Verden full av data, du kan segmentere i større grad, begrense på alder, geografi, kjønn og interesser. Merkevarebygging behøver ikke å være dyrt. 

Vi kan bistå med planlegging, oppsett og gjennomføring av en smal eller bred miks av medier. 

når du trenger hjelp til markedsføring

Digital markedsføring er jo bare “markedsføring” – for de aller fleste står kampen om oppmerksomheten i en digital flate, markedsføring er dermed digital og seriekoblet med alt. Bi-produktet er “tradisjonell markedsføring” – om du skal ha print, DM, brosjyrer, magasin, avisannonser eller andre blekkbaserte celluloseprodukter, så har alt, sine formål.  Nei, papir er ikke dødt, men det skal ikke være tyngdepunktet i din markedsplan. 

Er budsjettet ditt tradisjonelt topptungt? Snu timeglasset, før sanden renner ut. 

Vi anbefaler en blanding av merkevarebygging og salgsfremmende kampanjer. Kanalene man velger er også viktig, både med tanke på budsjett og ønsket effekt. Den store fordelen er at man kan starte i det små og øke på. 

Som totalleverandør kan vi ha kontrollen på miksen mellom inbound markedsføring og outbound, slik at vi ivaretar både de som oppsøker deg, og de du ønsker å nå. 

Du og vi skal bygge kundereiser fra første glimt, til fullført handel i et velsmurt årshjul som kjører over konkurrentene dine. That’s it! 

 

ROI og hva du får i retur

Bilde av trafikkprognose, graf som går fra 0 til 1000 på få måneder med søkemotoroptimalisering

Det er 3 elementer som fungerer ekstremt godt sammen. 

  1. En bedre nettside (øker andelen som utfører ønsket handling)
  2. SEO tiltrekker seg flere besøkende
  3. Godt samspill med betalte annonser ( bedre nettsider, gir lavere annonsepris) 

 

En vanlig feil mange gjør med for eksempel Google Ads er å bruke feil kampanjeformat, og samtidg sender kunden til en nettside som ikke selger. 

Resultatet kan være alt for dyre klikkpriser eller for høy pris pr konvertering. 

Når nettsiden blir bedre, når kampanjene blir bedre, synker også pris pr klikk og pris pr konvertering, så betydelig at det kan være hundrelapper i forskjell. Hele økosystemet må henge sammen. 

Summerer du dette, over tid, vil du innse at det dyreste du gjør, er å vente.  Sjekk prisene her

 

Priser Digital Markedsføring

Her er prislisten for å sette opp digitale kampanjer. Grafiske elementer er ikke inkludert. Det må du sende meg, eller jeg kan hente inn en av de mange grafiske designerne i mitt nettverk. De jobber pr time. Jeg utformer tekstbaserte annonser som en del av “pakka”.
Alle priser i forbindelse med annonsering forhåndsfaktureres. 

google-ads-ikon

Søkekampanje

Søkeordkampanje i Google Ads eller Bing

  • Oppstart søkekampanje
    Kr 4990,-
  • Oppsett annonsegruppe
    Kr 2 990,-
  • Oppfølging pr måned
    Kr 3 990,-
  • Minimum annonsebudsjett pr måned
    Kr 10 000,-
display-ikon

Visuell kampanje

Visuelle kampanjer i Google Display, YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest o.l.

  • Oppstart visuell kampanje
    Kr 6 990,-
  • Oppfølging pr måned
    Kr 3 990,-
  • Minimum annonsebudsjett pr måned
    Kr 10 000,-

Praktisk informasjon digitale kampanjer

En søkekampanje kan inneholde flere annonsegrupper. F.eks kan du opprette en “løpende kampanje” som inneholder annonsegrupper pr produkt eller kategori. 

Grafisk materiell som bilder, grafikk, ikoner, logoer osv er ikke inkludert i prisen. Dette må fremskaffes, eller produseres etter pris pr time, og må være megi hende 4 dager før kampanjestart.

Du kan kjøre en kampanje i kortere periode enn en måned, f.eks intensivt i en uke. Oppfølging har likevel 1 måned minstepris. 

Vi anbefaler at du setter på sporing slik at du og vi kan se hvilke kampanjer som fungerer best. 

Vi anbefaler at du kjører noen annonser hele tiden, slik at Google og andre lærer seg hva som fungerer for deg – for det har noe å si.

Eviggrønne annonser som plukker opp søk året rundt, kan være svært lønnsomme.  

For deg som ønsker ekstra lesestoff

SEO for ledere

SEO for ledere Alt du trenger for å ta en god beslutning rundt digital markedsføring og SEO spesielt Det SEO handler om Når noen søker

Søkemotoroptimalisering

Denne guiden er for deg som ønsker å forstå mer av søkemotor­optimalisering. Om du ønsker å kjøpe SEO tjenester, så er du på feil side.

Hva er god SEO?

I en verden i konstant forandring, hvor Google står i front for endringene som berører oss, er spørsmålet: “Hva er god SEO?” noe som alltid

Illustrasjon av graf som viser organisk vekst.

Hva er organisk synlighet?

Organisk synlighet er målt i trafikk som din nettside mottar, gratis fra søkemotorer som Google og Bing. Organisk trafikk er den strømmen av besøkende som

Frode grubler, hva er seo?

Hva er SEO?

SEO er et samlebegrep for en rekke teknikker som skal bidra til å øke din nettsides synlighet i en søkemotor. SEO står for Search Engine