Hva er god SEO?
I en verden i konstant forandring, hvor Google står i front for endringene som berører oss, er spørsmålet: “Hva er god SEO?” noe som alltid
Du får gode nettsider som vil vokse.
Du får økt organisk synlighet i søkemotorer.
Du får betydelig økt synlighet og nye kunder.
Bli mer synlig på nett og tiltrekk deg flere kunder, der du er.
Search Engine Marketing og “betal pr klikk”-kampanjer.
En god SEO Strategi skaper langsiktig og kontinuerlig vekst.
Raske og gode nettsider som yter godt skaper mer fornøyde kunder.
Når du trenger hjelp med digital markedsføring.
En samleside med korte kommentarer om Google sine siste krumspring
Her finner du all kontaktinfo.
Lang erfaring til din rådighet, ingen mellomledd.
I koblingen mellom ordenes intensjon og tolkning finnes en forbindelse – som skaper!
Klisjéer, stammespråk, budskap, handlinger, verdier. Her er det gode muligheter for de som liker “bullsh*t-bingo” eller bare digger lingo.
Markedsføring er kunsten å forføre med språk og bilder i en magnetisk kraft mot målet.
Markedføring er digital
Skap deg et:
Det er på tide å slutte å snakke om “digital markedsføring” – barnet er voksent, og markedsføringen er også digital. Om det er print, TV, video eller sponsorpakker – fører alle veier til det digitale Rom, din nettside.
Det første blikket – en observasjon av firmabilen, det første besøket på nettsiden. I alle ledd må man skape tillitt til det neste steget. Reisen har akkurat startet.
Poenget er ikke at du skal gå inn i en tung prosess for å finne en identitet og din stemme – for oss handler det om riktig budskap, i riktig kanal, overfor målgruppen som skal bli dine nye kunder. Så må det jo henge sammen med nettsiden også. En god markedsplan ligger alltid i bunn.
Det er derfor vi er så innmari bra som totalleverandør
Merkevarebygging, ordbruk, kanal og budskap
Den hyppigste blunderen mange gjør er å “fri på første date” – eller levere feil budskap i feil kanal, på feil tidspunkt.
Ordene vi velger oss, utgjør en forskjell på inntrykk og tillitt.
Homonymer er like ord som kan brukes forskjellig; måke, rett, huske & mål.
Stammespråk eller gresk? Snakker du ditt språk, eller kundenes?
Når ord også har forskjellige søkevolum og vanskelighetsgrad, må kreativitet blandes med analytiske evner.
Fordi…
…på ganske kort plass, skal du kjempe om oppmerksomhet og klikk blant mange distraksjoner og konkurrenter. På toppen av kransekaken sitter “søkevolumet” og dikterer en god del.
Ord skal treffe på søkers intensjon. Flest mulig av de som ser teksten, skal klikke på den. Og alle skal finne det de forventer å finne.
Dette gjelder for annonser, tekst på bilder og tekstene på nettsiden. Alt henger sammen. Det beste er at vi finner en markedsstrategi sammen, innenfor ditt budsjett. Her får du hjelp til markedsføring.
Essensen er ikke “click bait” – men klikkoptimalisering. Riktig ord, på rett plass, kan være forskjellen mellom 1% og 4% klikk på en annonse eller på nettsiden, når den dukker opp i et søkeresultat.
Fra noen ser annonsen til de har kjøpt, er det mange ledd som nyter godt av få prosentpoeng flere klikk.
I hvert eneste ledd har man frafall. Kunsten er å øke resultatet litt i alle ledd. Derfor er en leverandør som kan webutvikling viktig. Dette er det mange omtaler som konverteringsoptimalisering (CRO)
Kundereisen er i ikke like enkel i dag, som før. Kundereisen er kompleks og det er mange kanaler og medier som kjemper om øynene og ørenes oppmerksomhet. Merkevarebygging er viktig for å bli “top of mind” til konsumenten, samtidig som at man fremstår som en trygg leverandør før en transaksjon skal utføres.
Verden full av data, du kan segmentere i større grad, begrense på alder, geografi, kjønn og interesser. Merkevarebygging behøver ikke å være dyrt.
Vi kan bistå med planlegging, oppsett og gjennomføring av en smal eller bred miks av medier.
Digital markedsføring er jo bare “markedsføring” – for de aller fleste står kampen om oppmerksomheten i en digital flate, markedsføring er dermed digital og seriekoblet med alt. Bi-produktet er “tradisjonell markedsføring” – om du skal ha print, DM, brosjyrer, magasin, avisannonser eller andre blekkbaserte celluloseprodukter, så har alt, sine formål. Nei, papir er ikke dødt, men det skal ikke være tyngdepunktet i din markedsplan.
Er budsjettet ditt tradisjonelt topptungt? Snu timeglasset, før sanden renner ut.
Vi anbefaler en blanding av merkevarebygging og salgsfremmende kampanjer. Kanalene man velger er også viktig, både med tanke på budsjett og ønsket effekt. Den store fordelen er at man kan starte i det små og øke på.
Som totalleverandør kan vi ha kontrollen på miksen mellom inbound markedsføring og outbound, slik at vi ivaretar både de som oppsøker deg, og de du ønsker å nå.
Du og vi skal bygge kundereiser fra første glimt, til fullført handel i et velsmurt årshjul som kjører over konkurrentene dine. That’s it!
Det er 3 elementer som fungerer ekstremt godt sammen.
En vanlig feil mange gjør med for eksempel Google Ads er å bruke feil kampanjeformat, og samtidg sender kunden til en nettside som ikke selger.
Resultatet kan være alt for dyre klikkpriser eller for høy pris pr konvertering.
Når nettsiden blir bedre, når kampanjene blir bedre, synker også pris pr klikk og pris pr konvertering, så betydelig at det kan være hundrelapper i forskjell. Hele økosystemet må henge sammen.
Summerer du dette, over tid, vil du innse at det dyreste du gjør, er å vente. Sjekk prisene her
Her er prislisten for å sette opp digitale kampanjer. Grafiske elementer er ikke inkludert. Det må du sende meg, eller jeg kan hente inn en av de mange grafiske designerne i mitt nettverk. De jobber pr time. Jeg utformer tekstbaserte annonser som en del av “pakka”.
Alle priser i forbindelse med annonsering forhåndsfaktureres.
Søkeordkampanje i Google Ads eller Bing
Visuelle kampanjer i Google Display, YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest o.l.
En søkekampanje kan inneholde flere annonsegrupper. F.eks kan du opprette en “løpende kampanje” som inneholder annonsegrupper pr produkt eller kategori.
Grafisk materiell som bilder, grafikk, ikoner, logoer osv er ikke inkludert i prisen. Dette må fremskaffes, eller produseres etter pris pr time, og må være megi hende 4 dager før kampanjestart.
Du kan kjøre en kampanje i kortere periode enn en måned, f.eks intensivt i en uke. Oppfølging har likevel 1 måned minstepris.
Vi anbefaler at du setter på sporing slik at du og vi kan se hvilke kampanjer som fungerer best.
Vi anbefaler at du kjører noen annonser hele tiden, slik at Google og andre lærer seg hva som fungerer for deg – for det har noe å si.
Eviggrønne annonser som plukker opp søk året rundt, kan være svært lønnsomme.
I en verden i konstant forandring, hvor Google står i front for endringene som berører oss, er spørsmålet: “Hva er god SEO?” noe som alltid
Organisk synlighet er målt i trafikk som din nettside mottar, gratis fra søkemotorer som Google og Bing. Organisk trafikk er den strømmen av besøkende som
Her kan du starte med søkemotoroptimalisering – en guide til deg som står helt i startblokka. Det er to spørsmål som er ganske avgjørende helt i
SEO er et samlebegrep for en rekke teknikker som skal bidra til å øke din nettsides synlighet i en søkemotor. SEO står for Search Engine
Prosessen for å komme høyt opp på Google handler om bedre kvalitet på nettsiden og nyttig innhold for leseren. Din nettside må derfor gi en
Enda en Google oppdatering rulles ut i disse dager. Men slapp av, du er ikke berørt ennå. For meg som ivrig SEO-nerd så er denne
Vi behandler dine data i tråd med våre retningslinjer for personvern.
Webmaster Heimen
Org.nr: 971 049 669 MVA
Uranusvegen 5
6419 Molde