Det å få flere til å finne dine produkter og tjenester er målet med SEO. Vi har jobbet med en spennende Irsk aktør som tilbyr diverse vannaktiviteter som blant annet brettseiling.
Case: Gecko Adventures
Et utendørs aktivitetssenter lokalisert i Cork, Irland. Vi kom i dialog den 1.6.2020 og begynte umiddelbart med rådgivning. Doane ønsket å utføre alle endringer selv.
Vi har ikke hatt tilgang til Google Analytics eller Google Search Console.
Vi har brukt våre egne analyseverktøy og gitt Doane en “arbeidsliste” – ukentlig.
Hvordan har det gått?
Rask og tydelig forbedring
Tallene tilsvarer ca 40 nye kunder i året på grafen før 6/3/20 (se bildet over).
Tallene etter 6/3/30 tilsvarer ca 260-300 nye kunder i året.
Og vi er ikke ferdig…
Oppdraget: "Beat the competition"
Når vi startet var nøkkelfrasen på #21 i Google. I skrivende stund er de #1.
Oppdraget var: “Beat the competition” om en spesifikk som lå foran de på søkeresultatet. Konkurrenten var på 7.plass den gangen.
Doane ønsket at vi skulle fokusere på brettseiling. Selv hadde han slitt med at uansett hva han gjorde, så ble det ikke bedre.
Vi startet med en teknisk analyse av nettsiden og sendte over en liste med gjøremål.
Deretter begynte vi å se på innhold på tekster, slo sammen noen sider og strammet opp strukturen litt.
Resultatet så langt
På 65 dager har vi fått til gode resultater. La oss ta en kikk på resultatene så langt.
PS! Vi anbefaler at det jobbes med SEO over lang tid. Gjerne 6 til 12 måneder i gangen.

10 viktige søkefraser
Vi har fokusert på 10 søkeord rundt brettseiling. Utviklingen ser dere i diagrammet nedenfor.
Gjennomsnittlig plassering på 01.06 er satt til 30 for bedre visuell visning av diagrammet. Det reelle tallet var over 100…
Bedring i trafikken
Fra lite volum pr måned og nesten usynlig. Til en jevn strøm av potensielle kunder.
Dette resultatet er bra, på så kort tid.
Søkevolumet etter de utvalgte søkeordene er relativt lave, det er mer å hente når Gecko Adventures blir mer synlig utenfor lokalt søk, som for eksempel etter “Windsurfing” eller “Surfing” eller når vi fremover fokuserer mer på de andre aktivitetene som kajakk, SUP, bueskyting og sommerleir m.m
Likevel, med klikkraten de opplever, så tilsvarer dette ca 260-300 flere kunder pr år. Ikke verst på 65 dagers arbeid.

Hva Synes Doane?
«Frode has been instrumental in growing my website’s google ranking and SEO. He has generously agreed to assist me remotely as I have developed my business and website with limited personal knowledge and experience of Search Engine Optimization, where my ranking was suffering.
With weekly reports and almost daily updates and guidance on improvements and weak points we have seen very exciting and promising growth. I am very grateful for the service and assistance that Frode has provided me and my small business, and I very much value his knowledge and expertise which are built on a foundation of experience.»
– Doane Linde, Gecko Adventures – Irland.
Kursen videre
Det er fortsatt et stort potensial.
På de søkeordene som vi overvåker vil de kunne få potensielt 4700 – 5000 månedlige besøkende om vi får alle inn på topp 10. – Altså en mangedobling med potensielt 5-6 ganger så mange kunder.
Det vil kreve mer satsing enn kun rådgivning.
Vil du lære vindsurfing i Irland, så kan du besøke Gecko Adventures i Cork.
07.08.22 – I dag sjekket jeg statistikken og nå får de også trafikk fra andre engelsktalende land – i sum har trafikken bølget litt opp og ned med sesong, men holdt posisjon på mange områder. Selv om det er lenge siden vi nå var aktive her – så vedvarer gevinsten fortsatt.